Kulutusjuhla

Karpolla on asiaa

Hannu Karpo yllättää Kuluttaja-lehden (2/07) haastattelussa. Kysymys kuuluu ”Jos sinun pitäisi antaa kolme ohjetta kuluttajalle, joka ei osaa pitää puoliaan, mitkä ne olisivat?” ja Karpo vastaa:

Yksi ohje riittää. Se on koruommeltu liinaan, joka on keittiöni seinällä: ”Opi kärsimään valittamatta.” Elämäni on niin täynnä asioita ja tapahtumia, että jos jokaisesta digiboksista ryhtyisin rettelöimään, siinähän tämä nuoruus hupeni.

2 Comments

  1. Ironiaako tuo Karpon koruompelu? Sillä eikös kuluttajan suoranaisiin velvollisuuksiin, oikeuksiin nyt kumminkin, kuulu reklamointi selvissä tapauksissa? Itse ainakin reklamoin, ja joka kerta on mieluummin kiitelty ja korvattu kuin yritettykään riidellä.

  2. Toisessa kohdin haastattelua Karpo kertoo huonosta asiakaspalvelukokemuksestaan: ”Valintinko asiasta? Ei tullut mieleenikään. Jos firmalla on kehnot työntekijät, se ansaitsee ne.”
    Ja toisaalla:
    ”Olen hyvin huono riitelemään. Äänestän jaloillani eli perhekuntani lakkaa hankkimasta ja käyttämästä firmaa, josta saa huonoa palvelua. Muistan kertoa asiasta kaikille, jotka jaksavat kuunnella.”

    Eli Karpo kuuluu tähän suureen joukkoon, joka ei valita, vaan jupisee muualla. Toki olen kanssasi samaa mieltä siinä, että pitäisi ja kannattaisi valittaa, mutta ymmärrän myös sen, jos ei aina jaksa. Tässäkin kukin laskelmoi kuluvaa aikaa ja vaivaa ja niistä saatavaa hyötyä.