Olin varannut Sokos Hotellista huoneen yhdeksi yöksi kesäkuuksi netin kautta. Tuli kuitenkin tarve muuttaa varaus kahdeksi päiväksi. Naputtelin itseni varaustiedoillani sisään nettijärjestelmään ja koetin muuttaa varaustani. Ei onnistunut: ajattelin, että Firefox oli väärä selain tähän systeemiin tai jotain muuta meni pieleen.

Päätin soittaa asiakaspalveluun. Yllätys oli jonkinasteinen, kun puhelimenkaan kautta varauksen muuttaminen ei onnistunut. Piti siis tehdä kokonaan uusi varaus kahdelle yölle. Vanhan varauksen jouduin itse perumaan netin kautta (se sentään onnistui ongelmitta).

Siinä vaiheessa löysin myös selvityksen, miksi en onnistunut muuttamaan varaustani:

Muuta varaustietoja niihin kenttiin, joita muutos koskee (esim. tulopäivä). Paina tämän jälkeen Muuta tätä varausta-painiketta. Huom. tulopäivää on mahdollista muuttaa vain myöhemmäksi.

Varsin turhauttava tapa, johon soisi muutosta.

Mutta Sokos Hotelleille kiitos siitä, että laajakaistaa on mahdollisuus saada ilmaiseksi huoneisiin: nettiyhteydet ovat usein hotelleissa vieläkin käsittämättömän kallitta. Tosin hyvin harvoin hotelleissa yövyn, joten henkilökohtaisesti asia ei minua juuri kosketa.