Kulutusjuhla

Soneran puhelinlinjat hämmentävät

Tero-Pekka Henell ei aio enää soitella Soneran asiakaspalveluun: ”Useana päivänä olen roikkunut linjoilla, kuuluttaja kertoo että jonotusaika on yli kymmenen minuuttia, seuraavana päivänä yli kaksikymmentä minuuttia. Mutta juuri äsken vain yli viisi minuuttia (mitä tuo ”yli” sitten tarkoittaneekaan, ilmeisesti ”ei ainakaan ali”). Viiden minuutin kuluttua öklöttävä taukomusiikki loppui ja naisääni sanoi englanniksi, että ilmoittakaa ID-numeronne ja painakaa jotakin (en saanut selvää) nappia. – – –  Miten suomalainen ID-numeron kirjain ilmoitetaan? Miksi ID ylipäätään pitäisi ilmoittaa? Miksi vain englanninkieltä ymmärtävät saavat palvelua? Minähän en ilmoita ID:täni kenellekään tuntemattomalle englantilaisnaiselle.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Soneran puhelinpalvelusta minullakin on monia pitkästyttäviä kokemuksia. Sitä paisi: heidän internetsivuillaan tiedotetaan vasta jälkikäteen sähköpostipalvelinongelmista (jos jälkikäteenkään) ja näin kerätään vielä kallisarvoisia asiakaspalvelupuhelinmaksuja.