Kulutusjuhla

Huuton.netin heikko tila

Ollia ärsyttää Huuto.netin tuotekuvausten ja muun tiedonvälityksen surkeahko taso, joten hän esittää parit yksinkertaiset parannukset : ”Kehitetään tuotteen kunnolle ja huutonetin byrokratiaan liittyville tiedoille omat kentät (ei hintavarausta, ei postikuluja, uusi, käytetty…), jotta ne eivät saastaa listauksia. EIKÄ KIRJOITETA KAIKKEA SUURAAKKOSIN. Ja kas, yhtäkkiä meillä olisi käyttökelpoinen nettihuutokauppa.” (Mari Koo)

2 Comments

  1. Tuo on Huutiksen ikuinen ongelma eikä parannusta ole näkyvissä, ei moneen muuhunkaan asiaan… olen siis aktiivikäyttäjä ,D

  2. Samaa mieltä tuotelistauksien sekavuudesta. Ärsyttää ne merkkikeplottelut joilla yritetään muka-kekseliäästi saada omaa tuotetta paremmin näkyviin listalla. Mikä ei oikein toimi enää siinä vaiheessa kun kaikki ovat sitä merkkisotkua ja suuraakkosia. Eivätkä nuo keinottelut mielestäni muutenkaan toimi toivotulla tavalla; itse ainakin usein skippaan juuri nämä ”näyttävän” näköiset otsikot koska ne ärsyttävät ja huokuvat varsinkin pitkinä letkoina esiintyessään sellaista ”hei myyn täällä pimeästi uutta tavaraa voitolla, vähänkö oon kova kauppamies/nainen!” -henkeä.

    Ja pitääkö niihin otsikoihin tarinoida kaikki mahdollinen ja mahdollisimman sekavassa järjestyksessä tyyliin ”ihana laukku uusi ei hv pun nahka upea katso”. Eikö tuotetta voi kuvata loogisesti ja lyhyesti? Lisäksi tuo ”ihanuus” lienee aina katsojan silmässä. Olen esim. huomannut että lähes aina otsikon ”kauniit korvakorut” takaa löytyy jotakin aivan kaameaa vanhaa rihkamaa josta on kaiken lisäksi otettu sellainen kuva josta hädin tuskin saa mitään selvää. Esteettisyyden analysoinnin sijasta toivoisin kuvauksiin vaikkapa mainintaa tuotteen väristä, materiaalista, muodosta tms. Rasittavaa selata läpi kymmenittäin ”kauniita korvakoruja”. Ja jotain rajaa siihen liioitteluunkin, ihmiset voisivat aloittaa vaikka panostamalla kuviensa laatuun mikäli mielivät saada parempaa myyntitulosta. Nih.