Mika Lahdensivu ehdottaa: ”Mallia lupausten lunastamiseen voitaisiin yritysmaailmassa ottaa vaikkapa tukholmalaisten joukkoliikennettä hoitavasta SL:stä. Se on antanut asiakkailleen selkeän palvelulupauksen ja lupaa sen rikkomisesta rahallisen korvauksen. Jos matkalainen on vaarassa myöhästyä 20 minuuttia ja vika on liikennöitsijässä, hän voi ottaa taksin ja lähettää laskun SL:lle. Toistaiseksi korvaus yltää 400 kruunuun, mutta summaa korotettaneen lähiaikoina tuntuvasti. Ehkäpä operaattoritkin voisivat antaa asiakkailleen ilmaista puheaikaa korvaukseksi ajasta, jonka he viettävät puhelinjonossa?” (Mari Koo)
Dyro
Palvelulupaukset ovat nykyään muotijuttu, ja toimivat hyvin jos ne ovat riittävän yksityiskohtaisia ja konkreettisia. Toivottavasti palvelulupaukset eivät yleistyessään vesity mitään tarkoittamattomaksi ympäripyöreäksi sanapöhöksi tyyliin ”Oy Wxyzåäö Ab pyrkii toimittamaan laadukkaita laakerointipalveluita tehokkaasti ja nopeasti.” Aika näyttää.