Marjut miettii, eikö suomalaisen tuotteen valmistajan kannattaisi hieman parempi tuoda esiin kotimaataan täällä omilla kulmillaan:
”Jämsäläinen Jokilaakson Juusto on valinnut mielenkiintoisen myyntistrategian: tehdään tuotteista välimerellisen näköisiä niin, että kovasti eurooppalaistuva suomalainen kuluttajakunta luulee ostavansa eksoottista ulkomaantuotetta suomalaisen sijaan.
– – –
Tuotteen lokalisoinnissa otetaan huomioon paitsi kieli, myös kulttuuriset ja monesti myös uskonnolliset tekijät, sillä ne määrittävät tuotteen suosiota kohdemaassa. Mutta onkohan niin, että tämä jo itsessään eksoottiseksi laskettava tuote saattaa jäädä monelta suomalaiselta kuluttajalta ostamatta ihan vain siksi, että sen alkuperä voi vaikuttaa vähän epäilyttävältä?”
Kuva: Marjutin Flickriin lataama (kiitän ensimmäistä Kulutusjuhlan ryhmään osallistunutta!)
Petja Jäppinen
Todellakin.
Kotimainen hummus on arveluttava tuote.
Meillä mm. Atria on mennyt boikottiin epäeettisenä.
Qtea
Oho, tosi siistiä, että hummusta ylipäätänsä saa valmiina normaalista ruokakaupasta. Sen väsääminen kotona kaikkine pavunliottamisineen on kuitenkin kevyesti vaivalloista.
Onko tuo siis tuoretuote – minkälainen säilyvyysaika sillä on? Etnokaupoissahan myydään sitä säilyketölkkihummusta, joka säilyy tosi pitkään.
Marjut
Qtea, tämä on sikäli tuoretuote, että se säilyy avaamisen jälkeen 3-4 päivää; avaamattomana parasta ennen -päivä on jossain maaliskuun puolella.