Kulutusjuhla

Ei ole kovin yllättävää, että Voiman verkkolehti Fifi ottaa kantaa Älä ruoki lamaa -kampanjaa. Mutta kyseinen vastamainos on tolkuttoman hienosti tehty ja hyvin mietitty. Postauksessa Tuomas Rantalainen pohtii hyvin kampanjan syvintä olemusta: ”Koko kampanjan ideana on ainoastaan vahvistaa ajattelutapaa, jossa yritysten tarpeet on ihmisten uhrausten kautta aina laitettava etusijalle. – – – Kun mediat ovat kampanjan tukijoita, liekö ihme, ettei ainakaan niiden piirissä juurikaan löydy kriittisiä kirjoituksia merkittävän yhteiskunnallisen kampanjan kiistanalaisista väitteistä. Kritiikkiä kuitenkin ovat esittäneet esimerkiksi yleishyödylliset järjestöt.(Eko-Matti)

3 Comments

  1. Bob Helsinki hallitsee julkisuuden, kampanjasta puhutaan jo Ameriikassakin: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=100029082

  2. Yrittämisen riskin kantavat nyky-Suomessa työntekijät.

  3. Jos ja kun elämme maassa jossa 99% rekisterissä olevista yrityksistä on alle 50 henkeä työllistäviä pienyrityksiä kasvottomien korporaatioiden sijaan niin miten edes yritysten tarpeita voidaan erotella niiden ihmisten tarpeista joista yritykset oikeasti muodostuvat ?