Kulutusjuhla

Surkeaa palvelua liikaveloitustilanteessa

friday 20. marchta 2009 klo 9.42 kirjoittajana Mari Koo

Norppa kävi ostoksilla Sokoksella, mutta huomasi vasta kaupassa poistuessaan, että yhdestä tuotteesta ei oltu annettukaan luvattua alennusta: “Ja miten käy kun varsin väsähtäneenä ja hiiltyneenä pääsen samalle kassalle ystävällisesti tiedustelemaan että olisikohan tässä nyt veloitettu liikaa.. Saan vastaukseksi välinpitämättömän ilmeen ja vastauksen: “Voi olla.” (whaaatheeeeewooook??!) Voi olla?! Mikä vastaus on omasta virheestä asiakkaalle: “Voi olla.” Ei pahoittelua, ei hymyä, ei mitään. Vain välinpitämätön: “Voi olla.” Yritin vielä vihjata, ettei ole hirveän hauskaa palata takaisin kauppaan uudestaan jonottamaan virheellisesti veloitetun summan vuoksi mutta nada. Kokemani lisävaiva ei saanut vastakaikua.
Turha varmaan sanoakaan ettei maksutapahtuman korjaaminen ollut ainakaan nopeutetusta elokuvasta. [- – – ] Lähtiessäni kiitin. Mutta mistä
? [- – -] Mutta kyse on periaatteesta. Jos lähden kaupasta maksamatta 30 euron tuotetta, syyllistyn varastamiseen. Jos kauppa taas veloittaa minulta 30 euroa ylimääräistä, mihin se syyllistyy. Ei mihinkään? Voi olla. (Mari Koo)

Be Sociable, Share!

2 kommenttia kirjoitukseen “Surkeaa palvelua liikaveloitustilanteessa”

  1. Alceste says:

    Tämähän on hauska, tällähän korvaa “elämä on” -heiton. Pitää vain opetella sopivan neutraali ilme. Voi olla.

  2. Leena says:

    Olen boikotoinut Sokosta n. 14-vuotiaasta asti huonon palvelun takia eli reippaasti yli 20 vuotta olen vienyt rahani muualle. Ihan viime vuoden sisällä olen sieltä pari ostosta tehnyt mutta sekin taisi olla liikaa.

Kommentoi