Iso kansainvälinen kauppaketju Tesco on päättänyt hyödyntää ilmastokampanjaa eri tavoin. Viherpesu näyttää saavan jo hämmästyttävän omituisia ulottuvuuksia, kun energiansäästölamppuja ostamalla tienaa lentomaileja.

Niin, siis osta lamppu ja lennä vielä vähän. Melkoisen härskiä kampanjointia ilmastonmuutoksen varjolla!

Tästä kampanjasta ja yritysten viherpesusta kirjoittaa Guardianiassa Ed Gillespie (via Samposm ja Suviko Qaikussa).

Viherpesu on tietysti aiheuttanut minussakin jo useamman kerran näppylöitä myös blogiteksteiksi asti (esim. Mainonnan viherpesut, Viherlinkousta sosiaalisen median kautta), kuten myös monissa muissa: esimerkiksi Anun Informaatioähky-teksti käsittelee sitä, miten ekoa ja slow lifea tungetaan lehtien juttuihin hämmästyttävissä yhteyksissä.