Fatsoheze päätti ostaa uuden kannettavan ja suuntasi ensin Verkkokauppaan: ”Ystävällinen (ja jostain syystä älyttömän tutun oloinen) harjoittelijamyyjätär esitteli koneita avuliaasti, kertoili niistä minkä osasi ja palveli juuri kuten pitääkin. Esillä oli vain osa koneista, ja valintani oli kallistumassa malliin jota löytyi vain varastosta. Kysyin kassan myyjältä, josko konetta olisi mahdollisuus käpistellä ennen ostopäätöstä, mutta vastaus oli tyly ”sori, siinä on esillä kaikki mitä on, paketteja ei voi avata jos niitä ei ensin osta”. Kuulemma päätös olisi pitänyt tehdä sen perusteella miltä pienempi versio samasta mallista näytti, selityksenä ”meillä on yli 40000 tuotetta eikä kaikkia voi pitää esillä”.
Minähän en laita 800 euroa käyttöesineeseen, jota en ole koskaan nähnyt, joten Verkkokaupalta jäi kaupat tekemättä. Onneksi naapurissa oli minulle ennalta täysin tuntematon Euronics, joten ei kun kokeilemaan.
Ja sieltähän löytyi: koko valikoima (tai ainakin riittävän iso osa siitä) esillä, asiantunteva palvelu ja halvemmat hinnat löivät Verkkokaupan laudalta. Mukaan tarttui LG:n 15-tuumainen ja seuraavan kerran aloitan etsinnät Euronicsin puolelta. Suosittelen muillekin.” (Mari Koo)
Ei Vaikuttunut
Oliko tämä todellakin bloggaamisen arvoista? Eri kaupoissa saattaa olla eri tuotteet esillä, mullistava uutinen.
Mari Koo
Muiden omiin blogeihinsa kirjaamien palvelukokemusten jakaminen on yksi osa Kulutusjuhla-blogia. Ei täällä ole mitään sen suurempaa julkaisukriteeristöä edes haluttu tehdä, eikä todellakaan olla uutissivusto, joka noudattaisi uutiskriteerejä.
Täällä jaetaan fiiliksiä esim. siitä, millaiset asiat ostopaikkapäätöksessä ratkaisevat, kuten kyseinen henkilö oli blogissaan julkituonut.
Shoppaile ilmaiseksi!
No saipahan Euronics mainostusta. Itse en ollut moisesta ennen kuullutkaan. Verkkokauppaa olen yleensä käyttänyt.
Matti
Olen itsekin havainnut tämän esittelytuotteiden vähäisyyden paitsi Verkkokaupassa, myös monessa muussa yrityksessä. Onkin tuurista kiinni sattuuko juuri sitä itseä kiinnostavaa laitetta löytymään kaupan pöydiltä. Kysytyimmät laitteet, tällä hetkellä lähinnä siis miniläppärit, ovat esillä, mutta vähänkin eksoottisempaa (ja yleensä kalliimpaa) laitetta hankittaessa täytyy jaksaa kierrellä. Onhan noissakin kuitenkin se 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joten jos pahvilaatikon kuvan perusteella ostettu läppäri ei miellytäkään, ei hätä ole kovin suuri.
En tiedä miten mahtaa olla tällä hetkellä, mutta ainakin ennen tätä taloustaantumaa läppäriostajien kannatti käydä Virossa, sillä siellä oli paikoin tuoreempi valikoima malleja kuin Suomessa ja kilpailukykyiseen hintaan. Esimerkiksi erittäin suositun Asus Eee -miniläppärisarjan uutuudet näin ensi kertaa Tallinnan lähellä sijaitsevassa ostoskeskuksessa ja vasta viikkoja myöhemmin Suomessa.
Jyri
Ottaen huomioon nykyisen laitetarjonnan ja versiovalikoiman kirjon ynnä laajuuden ja sen ettei kulutuselektroniikan vähittäiskauppa nyt mitään ehdotonta kultakaivostakaan taida harjoittajilleen muodostaa ei ole kyllä mitenkään yllättävää se etteivät firmat aina pysty jo pelkästään käyttöpääomansa puolesta tarjoamaan jokaista markkinoilla olevaa mallia esittelypöytään..
Ja verkkokauppa.com lienee muutenkin pääasiallisesti verkkokauppa eikä kivijalkamyymälä..
oblomov_jr
Itse verkkokauppa.com:issa vain verkko-ostoksilla käyvänä komppaan Jyriä.
Se *on ensisijaisesti* verkkokauppa (ylläri?). Myytävänä olevat tuotteet on hyvin esitelty verkkosivuilla, lisäksi on vielä linkki tuotteen valmistajan sivustolle. Lisäinfoa saa tietysti vielä googletuksella, jos tuo ei riitä.
Maija
Myyjä todella tehokas- kusetti joka käänteessä ja tein heräteostoksen. Hänelle tuo 1 piste. Omaan piikkiin menee siis moka osittain.
Kallis paikka, kallis kotiinkuljetus yms. verrattuna lähellä oleviin verrokkeihin. Ainakin alennustuotteiden mainoksissa saattaa näköjään olla laitettu liian suuri”alkuperäishinta”, jotta tuote tuntuisi vielä houkuttelevammalta. Onko normaalia ja sallittua myynnissä, en tiedä.
Maija
…tämä siis euronics Tammistossa.