Kulutusjuhla

Kiitokset osaavalle farmaseutille

Noora kehuu apteekkipalvelua Hakaniemen Ympyrätalossa: ”Toisella puolella tiskiä olikin asiakaspalveorientoitunut farmaseutti. En ole aivan varma, ymmärsinkö kaikkea mutta lopputulos oli se että sain paljon informaatiota, sekä ison suhteellisen alennuksen loppusummasta. Aina hyvä.
Mutta se mikä oli parasta, oli asiakkaan kohtaaminen. Hän oli todennäköisesti juuri selitellyt samat litaniat edelliselle asiakkaalle mutta kun tuli minun vuoroni, sama homma alkoi uudelleen. Jollakin tasolla ymmärsin että toisesta lääkkeestä oli korvaavaa tuotetta ja toisesta ei, mutta ero oli vain 20 centtiä, ja se että voin valita kalliimmankin lääkeen mutta Kela korvaa vain halvimman lääkeen mukaan erotuksen. En ollut nimittäin tiennyt tätä. Kuitenkin koko homman läpi käynti hyvässä ja järkevässä hengessä, vielä niin että tunsin että vastapäätä istuva henkilö ymmärsi puhuvansa toisen ihmisen kanssa, eikä vain toistanut käsittämätöntä ulkomuistilitaniaa
.” (Mari Koo)

2 Comments

  1. Siis mulla on todella samanlaiset kokemukset samasta apteekista. Ja näin ulkomailla asuvana en omista kela-korttia ja farmaseutti tutki kaikki eri vaihtoehdot, että halvalla pääsin. Todella hieno palvelu ja oli vielä sympaattinenkin!

  2. Taitaa kuulua joka apteekin palveluun tuo selittäminen tällä hetkellä. Uudistuksien takia monen ihmisen lääke menee vaihtoon ja siinä tapauksessa apteekin todella kuuluu kertoa asiakkaalle vaihdosta.
    http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170309114951ML?OpenDocument Esim. Kelan sivuilla, onhan tästä juttua ollut lehdissä. Enää ei siis riitä, että apteekissa sanoo ettei lääkettä saa vaihtaa halvempaa (jos ei esim sovi) vaan se on todellakin muistettava sanoa lääkärille. Paitsi tietysti jos on valmis maksamaan enemmän.