WWF:n Sampsa kertoo yritysten palmuöljypisteytyksen tuloksista suomalaisten elintarvikeyrityksissä Villi planeetta -blogissa: ”Suomalaisista yrityksistä SOK (10,5 pistettä), Mildola (9 pistettä) ja Ruokakesko (5 pistettä) sijoittuvat tähän vastuulliseen hankintaan heränneiden joukkoon.
Neljäs mukana ollut suomalaisyritys, palmuöljytuotteiden nykyinen jälleenmyyjä ja entinen valmistaja Raisio (1 piste), sijoittui niiden 19 yrityksen joukkoon, jotka saivat mittarissa vain 0-3 pistettä. Näin vähäiset pisteet tarkoittavat, että yritykset eivät ole tehneet juuri mitään lisätäkseen vastuullisen palmuöljyn käyttöä. Yksittäisiä tuloksia tärkeämpää on nyt se, kuinka yritykset toimivat tästä eteenpäin, jotta niiden ympäristövastuu paranisi ja sademetsät säilyisivät.” (Mari Koo)