Kulutusjuhla

Luottokortin tilausta ei voi nopeuttaa – mutta silti se voikin saapua jo aiemmin

Norppa ihmettelee pankin toimintaa luottokortin tilauksessa: ”Nyt päädyin tilaamaan luottokortin itselleni siltä varalta, että päädyn joulunpyhien jälkeen lentokentälle äkkilähdön innostamana.
Kortin toimitusajaksi ilmoitettiin kolme viikkoa. Laskin, että kortti saattaa juuri ehtiä. Kun sitten jouduin käymään konttorilla noutamassa pankin uusimaa peruspankkikorttia (miksei sitäkin voinut lähettää kotiin), kysyin että missä vaiheessa toisen korttini toimitus mahtaa olla. Virkailija otti puhelimen käteensä ja tarkisti asian. Toisessa päässä kerrottiin että tilaus on toimitettu 5. joulukuuta, ja kortti saapuu viikolla 52. eikä asian nopeuttamiseksi voi tehdä mitään.
Kortti ropsahti luukusta eilen. Kaksi työpäivää sen jälkeen kun asia oli tarkistettu ja saatu varma tieto, että korttini saapuu vasta juuri ennen joulua. Nostaa pienen kysymyksen seurantajärjestelmistä ja niiden luotettavuudesta, sekä kiinnostuksista niitä kohtaan.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Niin.. Pankki oli vastaanottanut ja käsitellyt tilauksen ilmeisen ripeästi päätellen taustatiedoista ja kirjauspäivästä, tilaus oli kirjattu asianmukaisesti kortin valmistuspäässä sisään ja otettu heti työlle koska +3 vko tilausvahvistus vastaa toimituspäivää, normaali ja tuotemäärittelyssä luvattu prosessin mukainen toimitusaika oli vahvistettu pankille ilmeisimmin niinkuin pitääkin koska pankki sen pystyi asiakkaalle heti ja kysyttäessä kertomaan ja asiakas sai tilaamansa tuotteen luvatun toimitusajan sisällä..

    Missä se ongelmakohta oikein oli ?