Kaupungin varjot -blogissa petyttiin suomalaisen nettikaupan toimintaan: ”Tilasin kameran poikkeuksellisesti suomalaisesta nettikaupasta, koska ajattelin ennen kaikkea takuuasioiden sujuvan kotimaassa varmemmin. Kameralle luvattiin toimitusajaksi 10-15 arkipäivää.

Pari viikkoa odotettuani laitoin tavarantoimittajalle sähköpostia, mihin he vastasivat että odottavat vahvistusta omalta tavarantoimittajaltaan. Viiden viikon (!) odottelun jälkeen soitin puljuun, jolloin selvisi ettei tilaamaani kameraa ollut enää ollenkaan saatavilla.

No, maksamani rahat palautettiin ja sain 25 euron arvoisen lahjakortin nettikauppaan. Tosin, tämän ensikokemukseni jälkeen tulen tuskin lahjakorttia käyttämään. Törkeän huonoa asiakaspalvelua! Ja herättää pakostikin miettimään, miten on mahdollista ettei Suomessa osata edelleenkään kaupantekoa netissä.

Koska en jaksanut enää puljata nettikauppojen kanssa, kävelin perinteiseen kauppaan. Olen oikeasti melkein unohtanut, että tavaraa saa hankittua tälläkin tavalla, heh. Mukaan tarttui lopulta ihan eri kamera, mitä lähdin alun perin ostamaan. Kotiutin yhdistelmän Canon EOS 7D + 15-85 mm IS -objektiiviin.” (Mari Koo)