Anja Alasilta yritti saada selkoa DNA:n mobiilista laajakaistasta. Nettisivuillla tuotteet esiteltiin melkoisen epäselvästi: ”Ovatkohan muut potentiaalit ostajat niin hyvin selvillä kaiken maailman mokkuloista, että osaavat vaivatta valita noista firmalleen sopivimman? Lisätietoa on toki mahdollista klikata esiin, mutta vertailu on työlästä.
Kaupan pelasti DNA:lle minun kohtalainen näkömuistini. Kapistus nimeltä DNA Mokkula MF60 näytti samalta kuin se, jonka olin nähnyt ehkä sekunnin parin ajan siellä kauppakeskuksen käytävällä olleessa julisteessa.
Nyt on sitten jännittävää nähdä, tarjoaako toimitus samanlaisen seikkailun kuin ostoprosessi. Odotellessani valmistaudun myös vastaanottamaan ojennusta siitä, miten huono lukija olen.
Yrityksissä suhtaudutaan yllättävän usein yliolkaisesti siihen, että sekavat, sumeat ja sattumanvaraiset tekstit vaivaavat, suorastaan simputtavat lukijaa. DNA:n esimerkki ei ole edes pahimmasta päästä.” (Mari Koo)