Pupulandiassa on ollut vilkasta kommentointia nettiostamisen virheistä ja katumuksista. Jenni lainaa tekstissään Lindaa, joka kertoo mm. seuraavaa: ”Tällä hetkellä suurinta katumusta aiheuttaa nettikauppojen tutkimiseen kulunut ajanhukkaus. Harkitsen pitkään ja huolellisesti ennen kuin tilaan, koska en halua tehdä virheostoksia. Tämän seurauksena saatan tuhlata pahimmillaan puolet päivästä nettikauppojen sivuja selaillen. Sellaisina hetkinä tunnen olevani addiktoitunut, en järkevä ja hintatietoinen.
Kivijalkamyymälöistä tulee ostettua samalla tavalla väärää tavaraa kuin netistä. Kivijalkamyymälässä tulee tunne, että jos en nyt heti osta tätä tuotetta, joku muu vie sen. Netissä on parempi harkinnan mahdollisuus, joka kompensoi sitä, että tuotetta ei pääse näkemään ja sovittamaan.” (Mari Koo)
Tarhuri
Kotiin tipahti komea puutarhafirman (SiistiPiha) mainos, josta innostuin suunnittelemaan omalle pihalle uutta istutusta. Kotiinkuljetusta luvattiin ilmaiseksi tietyn vähimmäismäärän ylittäville tilauksille, tuotteet olivat tuttuja, toimitusaika 9-15 vrk, kaikki kuulosti oikein hyvältä. Olin jo jättämässä 266 euron tilausta sisään, kun päätin kuitenkin vielä tarkistaa, mistä muualta samat tavarat saisi. Päädyin Ylitorniossa ja muualla aivan pohjoisessa toimivan firman nettikauppaan (Lakkapää) . Vähän piti räpytellä silmiä, kun sama lasti turveharkkoja ja havumultaa kotiinkuljetuksineen maksoi siellä 161 euroa. Siis 105 euron hintaero! Tilasin ja maksoin, mutta huolimatta paluupostissa tulleesta tilausvahvistuksesta tästä kaikesta jäi vähän epätodellinen olo.
Tänään kuljetusfirmasta soitettiin ja kuormalava tuotiin pihaan. Toimitusajaksi tuli pari viikkoa. Muutaman minuutin surffauksesta sai tällä kertaa melkoisen palkkion.