Kaupan liiton blogissa Heli Paavola kertoo kanta-asiakkuuskokemuksista väitöskirjaansa perustuen: ”Kuluttajat saattavat aikaistaa tai viivyttää ostoksiaan saadakseen parhaimman mahdollisen bonushyödyn. Rahabonuksilla pelaaminen voi tuoda kuluttajalle mielihyvää ja olla itsessäänkin keskittämisen syy.
Tällainen taitavan ostajan tunteita ja mielihyvää synnyttävä pelillinen uskollisuus voi äärimuodoissaan olla hyvin kriittistä ja vertailevaa tai vastaavasti hyvin sokeaa. Uskollisuuden alimmalla portaalla asiakas on uskollinen vain silloin, kun siitä on hänelle hyötyä. Kuluttaja tarkkailee hintoja, vertailee kauppoja ja ostaa vain silloin, kun saa samalla tai edullisemmalla hinnalla kuin muualtakin ja kaupan päälle bonuksen. Uskollisuuden korkeimmalla portaalla asiakas taas luottaa sokeasti siihen, että keskittäminen kannattaa. Hän ei näekään muita vaihtoehtoja ja kokee jopa syyllisyyttä joutuessaan joskus asioimaan muualla.” (Mari Koo)