Kulutusjuhla

Moccamasterin asiakaspalvelu neuvoi yhtä, huoltomihet sanoivat tylysti toista

Pekan kuusi vuotta vanha Moccamaster-kahvinkeitin hajosi. Netistä löytyi kuitenkin tieto, että takuun voisi pidentää kymmeneen vuoteen. Aluksi homma näytti sujuvan, mutta lopulta huollosta ei tullutkaan mitään: ”Koska olen epäluuloinen ihminen, soitin Moccamasterin asiakaspalveluun ja kysyin, että koskeeko tämä myös vanhoja keittimiä. Koskee myös vanhoja, Huoltoliike Berghäll hoitaa. Rekisteröin keittimen verkkopalvelussa ja sain muutaman päivän kuluttua kuittauksen. [- – -] Ensin paikalle tuli Huoltoliike Berghallin juniorihenkilökunta, joka sanoi heti ”ei takuun pidennys koske kuin uusia keittimiä”. Sitten ohi käveli myös seniori, joka (katsomatta lainkaan minuun) tuhahti ”joo ei tää koske kun uusia”. Sen jälkeen molemmat kävelivät takaisin johonkin takahuoneen uumeniiin röökille.

Soitin Moccamasterille ja kysyin asiaa uudelleen. Kerroin myös, että nettisivuilla ja saamassani rekisteröintimeilissä annettiin ymmärtää homman olevan ok. Asiakaspalvelija ei luonnollisesti tiennyt, mitä heidän nettisivuillaan tai rekisteröintimeilissä lukee. Siitä huolimatta minä olin ymmärtänyt homman väärin.

Tässä vaiheessa tunsin itseni luonnollisesti ääliöksi. Kuka idiootti ottaa aamupäivän vapaaksi ja ajaa laina-autolla toiselle puolelle kaupunkia ilmaisen huollon toivossa? Olisi pitänyt vaan tilata Verkkokaupasta uus keitin kotiovelle ja laittaa vanha roskiin. Huoltomiehetkin olivat käyttäyneet sen verran tylysti, että heille huollosta maksaminen ei enää tuntunut hyvältä idealta.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Luin koko jutun ja ymmärsin että Pekka yritti vakuuttaa viallisen tuotteen saadakseen ilmaisen korjauksen? Ei varmaan ihan protokollan mukaista kuitenkaan.