Kulutusjuhla

Vääränlainen tuotesijoittelu

Kun esimerkiksi urheilukaupassa tuotteet on sijoiteltu eri brändien mukaan eikä tuoteryhmittäin, Veera hermostuu: ”– – – asiakas ei ole järin innostunut kiertämään läpi koko hehtaarimaisen hallin voidakseen tutkailla ensin Puman reppuja täällä, sitten Niken valikoimaa tuolla ja Adidaksen näyttävästi aseteltua tuoteryhmää kaupan kolmannessa kulmassa. Puhumattakaan siitä vähemmän vakiintunutta merkkiä edustavien tarjouslaukkujen rekistä yhden oven suussa ja aletangosta neljännessä nurkassa.” (Mari Koo) Muokkaus: linkki lisätty

3 Comments

  1. Vihaan noita kauppoja… Barcelonasssa erehdyin menemään 6-kerroksiseen sporttikauppaan etsimään kenkiä – jokaisessa kerroksessa oli 2-7 kenkäosastoa. Argh.

  2. Linkki ois kiva.

  3. Ideana varmaan on brändiuskollisuus ja myyjän luottamus siihen, että kun ostat vaikka Dieselin farkut, ostat saman puljun paidan ja sukatkin. Yhdistely kun ei ole aina trendituotefirmojen mieleen. Siis rahallisesti.

Comments are closed