Kulutusjuhla

Vaatteet kutistuivat pesulassa – vastaus reklamaatioon viipyy

Project Maman Katja laittoi reklamaation SOL-pesulapalveluihin: ”Mitä rahanmenoon tulee, kokemukseni mukaan on halvempaa käydä perhelomalla etelässä kuin pesettää pyykit pesulapalvelussanne. Tapiontorin SOL Pesula nimittäin pesi koko säkillisen vaatteitamme – duunivaatteitamme – pesuohjeita katsomatta ilmeisesti 90 asteessa ja käytti vielä viimeistelynä kuivaajassa. Saimme vaatteemme takaisin vähintään yhdellä numerolla kutistettuna. Siinä meni Filippa K:t ja Ralph Laurenit. [- – -] Kun sitten olin vetänyt yön yli henkeä ja soitin asiakaspalveluunne, minua pyydettiin tylysti tuomaan vaatteet näytille. Tein työtä käskettyä. Ystävällinen lauantaiapulainen oli pahoillaan (btw. ensimmäinen henkilö, joka pahoitteli – kannattaa ehdottomasti vakinaistaa), otti yhteystiedot ja reklamaation ylös ja sanoi jonkun vakituisen työntekijän ottavan minuun yhteyttä heti maanantaina. Tuosta maanantaista on nyt kulunut kaksi viikkoa. Damage controllinne näyttäisi olevan samaa luokkaa kuin pesulapalvelunne.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Mulla on SOL:n jäljiltä sängyn päiväpeitto, josta on väri lähtenyt (ja joka tuli pesulasta takaisin ensin ryppyisenä) ja villaviltti, joka piti viedä takaisin ja kysyä, mitä tarkoittaa puhdas lopputulos ja pesun ”viimeistely” (viltti tuli takaisin edelleen likaisena ja nyppyisenä). Sain sentään päiväpeiton pesun hinnan takaisin kohtuullisen kitinän jälkeen.

    Peräänkuulutin viime keväänä hyviä pesuloita Helsingin keskustassa (kyselyni noteerattiin täällä Kulutusjuhlassakin), mutta en saanut yhtään vastausta. Lopulta älysin kysyä pesulasuosituksia käyttämästäni korjausompelimosta.