Tiia ihmettelee kuntosalien jäsenyysehtoja ja asiakaspalvelun tasoa: ”Ystäväni muutti puoleksi vuodeksi ulkomaille ja halusi irtisanoutua (huomautuksena tähän, että hän oli ollut jo yli vuoden jäsenenä ja näin täyttänyt oman osansa vuoden sitoutumissopimuksesta).
Asiakaspalvelija ilmoitti, että koska ilmoitus tuli niin myöhään olisi ystäväni pakko maksaa vielä yhden ylimääräisen kuukauden jäsenmaksu tai vaihtoehtoisesti hän voisi ”jäädyttää” jäsenyytensä. Ystäväni valitsi jälkimmäisen ja maksoin 20 € ”jäädytysmaksua”, mutta asia ei ollutkaan tällä rahasummalla kuitattu. Kuntokeskus epäili ystäväni vilpittömyyttä ja pyysi vielä toimittamaan lentoliput todistukseksi siitä, että hän todellakin on lähtöaikeissa. Ei ehkä ihan kymmenen pisteen asiakaspalvelua.
Toista vähän humoristisempaa tapaus pääsin todistaman viime viikonloppuna. Kuntosalille suuntasi raskaana oleva nainen, joka kassan ohi mennessään huikkasi virkailijalle haluavansa jäädä pienelle mammalomalle myös kuntoilusta. Asiakaspalvelija muistutti tietenkin ”jäädytysmaksusta” ja kaiken huipuksi huikkasi naisen perään toivovansa vielä äitiysneuvolasta todistusta naisen sanojen tueksi. Uskomatonta! Paljaalla silmälläkin oli huomattavissa, että kuntoilutauko todella ko. naisen kohdalla johtui ihan luonnollisista syistä.” (Mari Koo)
halo e
Jossakin oli hiljattain maininta että avioliitosta pääsee Suomessa helpommin eroon kuin kuntosalijäsenyydestä.