Jussi Pajun deodoranttiostos ulkomaalaisesta nettikaupasta tuotti pettymyksen: ”Kirjoitin viimeksi, lähes kaksi kuukautta sitten, deodorantin ostamisesta internetistä. Nyt, 40 työpäivää myöhemmin joudun vihdoin myöntämään että tulin ensimmäistä kertaa kusetetuksi internetostoksien kanssa.

Marraskuun alussa tilaamiani tuotteita ei nimittäin ole tullut ja nyt jälkeenpäin tuota valitsemaani verkkokauppaa koskevia kokemuksia syvemmälle pengottuani jouduin havaitsemaan että vaikka kauppa on saanut tyytyväisiltä asiakkailtaan varsin hyviä arvosanoja, oman kohtaloni kokeneita asiakkaita löytyy vaikka kuinka paljon ympäri maailmaa. Useimmat asiasta valittaneet ovat kuitenkin saaneet rahansa takaisin mm. PayPalin kautta kunhan ovat olleet ajoissa liikkeellä.

Olen ollut tekemisissä verkkokaupan kanssa 90-luvun lopulta lähtien ihan työnkin puolesta joten olen onnistunut aiemmin välttämään useammiltakin kyseenalaisilta yrittäjiltä ostamisen, mutta tässä kohtaa ensivaikutelma, eli arvosteluissa saatujen tähtien määrä Googlen Shopping -haussa johti pahasti harhaan. [- – -] Summa summarum: FragranceX vei rahat, eikä toimittanut tuotteita.” (Mari Koo)