Anniina Nurmi esittää huomioitaan Kuluttaja-lehden taannoin uutisoimasta farkkujen eettisyyttä käsitelleestä jutusta: ”Mukava oli vain valtavirran isoja tuotemerkkejä ja ketjuja: H&M, Zara, Jack&Jones, Levi’s, Nudie Jeans Co, G-Star Raw, Lee Jeans, Wrangler, Boss ja Diesel.
Vertailu tehtiin siis näiden merkkien kesken ja parhaiten näistä pärjäsi edulliset merkit kuten H&M ja Zara. Tai pitäisikö sanoa: näistä vähiten huonosti pärjäsi H&M ja Zara. Kuluttaja-lehden artikkelissa on kerrottu jokaisen merkin vahvuuksia ja heikkouksia, eivätkä kyseiset halppismerkit selvinneet ilman vakavia heikkouksia.
On hyvä, että tällaisia tutkimuksia tehdään ja valotetaan vaatemerkkien toimintaa, mutta lehden otsikointi “Halvat eettisimmät” vesittää koko tutkimuksen ja tekee hallaa niille merkeille, jotka aidosti pyrkivät toimimaan vastuullisemmin. Tutkimukseen olisi pitänyt ehdottomasti ottaa mukaan näitä vastuullisesti toimivia farkkumerkkejä, kuten Kuyichi, Howies, Del Forte tai Monkee Genes.” (Mari Koo)