Kemikaalikimaran Anja muistuttaa, että hiusvärien markkinointi on harhaanjohtavaa ja kyseessä on usein helposti allergisoivia tuotteita: ”OCS:n markkinointistrategia ei ole ainutlaatuinen. Vastuutonta markkinointi on myös muilla valmistajilla. Koostumusta vähätellään, vääristellään tai viherpestään.
Schwartzkopf Essential Color värisarjassa allergisoivat värit on viherpesty luonnon ainesosilla, kuten litsi-uutetta ja luonnonmukaisesti viljellyllä valkoisella teellä
Lorealin väki sanoo Inoa-hiusväriä äärimmäisen ja ennenkokemattoman hellävaraiseksi väriksi. [- – -] Kaikki edellä mainitut värit sisältävät superherkistäjiä. Miten värin voidaan sanoa hellävarainen tai miten ihotautilääkärit voivat sellaisia suositella? Ei voi kuin ihmetellä, miten moinen markkinointi voi jatkua viranomaisten puuttumatta asiaan.” (Mari Koo)