Kulutusjuhla

Itellan terassikalustetoimitus oli pahasti myöhässä, eikä edes tieto liikkunut asiakkaalle

Anja Nysten kävi ostamassa terassikalusteita Espoon Maskusta. Tuotteita ei saanut heti mukaan, ja Itellan toimitus tökki suuresti: ”Varmistin, että kalusteet ehtivät parin viikon päässä oleviin juhliin. Ei hätää, hyvin aikaa. Toimituksessa menee vain muutama päivä, kun kyseessä on varastotavara. Itella toimittaa kalusteet terassille asti. [- – -] Seuraavana maanantaina, viikon päästä ostohetkestä, soitin liikkeeseen. Sama iloinen kaveri vastasi, kurkkasi järjestelmään ja totesi: ”Itella on hakenut kalusteet ja ottaa yhteyttä sama tai viimeistään seuraavana päivänä.” Ei kuulunut soittoa Itellalta. Keskiviikkona puolelta päivin yritin soittaa liikkeeseen uudelleen. [- – -] Soitin varastolle vielä loppuiltapäivästä ja torstaina jälleen liikkeeseen, josta olin kalusteet ostanut. Monien soittoyritysten jälkeen puheessa alkoi olla vuodatuksen makua. Olen maksanut kalusteet, jotka on luvattu toimittaa ajoissa. Myyjäliikeestä ei kukaan vastaa puhelimeen. Kalusteet ovat kadonneet Itellan mustaan aukkoon, eikä ole olemassa numeroa, josta Itellalta voisi tiedustella toimituksesta.[- – -] Perjantaina, päivää ennen juhlia, puoli kahdelta iltapäivällä kohdallemme pysähtyy rekka. Vihdoinkin! Itellan mies tuo isoa pakettia ja kysyy: ”Mihin nämä viedään?” Ensimmäinen paketti kannetaan terassille ja sitten hiljenee. [- – -] Lähdin ruoka- ja ruusuostoksille. Kotiin tultuani havaitsin loppujen kalusteiden ilmestyneen terassille.
Mustasta aukosta ei mikään pääse ulos, mutta ihmeitäkin voi näköjään tapahtua – jopa sopimusnumerolle M1866597.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Kalusteet kerkesivät juhliksi ja toimitettiin terassille asti kuin oli luvattu. Mikä oli ongelma?