Johanna Kotipelto kertoo tilanteesta, jossa asiakkaan tilauksen hoitaminen ei mennyt niin kuin pitäisi: ”Ystäväni tilasi kaiutinparin eräästä suuresta kivijalka-verkkokaupasta. Saapumislupaus: 2-5 päivää. Kolmantena päivänä tilaus ei ollut muuttanut statustaan, joten asiakas soitti asiakaspalveluun: ”Soitamme, kun saamme tiedon varastosta”. Pari päivää myöhemmin hän soitti uudelleen, nyt jo vimmastuneena: ”Ei voi kestää tietokoneaikana näin kauan löytää tieto, onko tilaukseni käsitelty vai ei! Perun kaupan.” Ennen kuin ensimmäistäkään vastausta varaston tilanteesta oli saatu, tilaus erään pikkuyrittäjän kaupasta oli jo löytänyt perille. [–] Asiakkaalle yrityksen teoista syntyvä palvelukokemus voi onnistua vain, jos sekä varasto, myynti että asiakaspalvelu ovat saman tiedon äärellä. Tässä ajassa tiedon päivittyminen on mieluummin sekuntipeliä kuin kiinni tunneista. Ps. Kaiuttimia ilman jäänyt asiakas sai meilissä pyynnön antaa palautetta: ”Mitä pidit palvelustamme?” (Mari Koo, kiitos linkkivinkistä Kaisa K:lle!)