Osmo Soininvaara kommentoi S-ryhmän uutista nettiruokakaupan perustamisesta: ”S-ryhmä aloittaa verkkoruokakaupan, josta saa Alepan tuotteita.
Siis hetkinen? Täysin väärin päin!
Olen kokoajan tiennyt, että S-ryhmällä on jotain tuollaista tekeillä, mutta luulin tehtävän toisin päin. Nettiruokakauppa, joka toimittaa huonon valikoiman tuotteita kotiin, ei voi menestyä. Paremmin menestyisi konsepti, joka tuo täyden valikoiman Alepaan. Siis, jos lähikauppasi on Alepa, joka ei myy karitsan paahtopaistia, voisit tilata karitsan paahtopaistin lähi-Alepaan ja noutaa ne sieltä samalla kun haet maidon ja edamjuuston.
Tämäkään ei toimi Helsingissä, mutta voisi toimia pidempien matkojen Suomessa.” (Mari Koo)
Paitsio
Osmolle ei näköjään tavallisen kansan ruoka maistu. Joo, ei ole lähiön Alepassa karitsan paistopaistia, kaviaaria tai hummeriakaan.
anu
Mari, tämä oli se kirjoitus, jota ”melkein kommentoin”. Olen samaa mieltä, että kaikkein loogisin toimintatapa tuollaisesta yhteistyöstä olisi laajentaa sekä tuotevalikoimaa ja palvelua. Vaan eipä vain valikoima laajene, vaikka tässäkin olisi tarjolla siihen aivan ilmeinen ratkaisumalli. Kerran huonona päivänä tuli mieleen, että kaupat ei varmaan edes halua laajentaa valikoimaansa. Siitähän vain seuraisi, että ihmiset alkavat oikeasti vaatimaan parempaa.