Kulutusjuhla

Asiakas ei saanut sitä, mitä luvattiin – eikä Sonera reagoi kovin nopeasti selvityspyyntöön

Mea sai puhelinsoiton innokkaalta Soneran valokuidun kauppaajalta. Kaikki ei kuitenkaan mennyt niin kuin piti: Mea selostaa tilanteen blogissaan laajasti ja reklamoi yritykseen epäkohdista: ”Tästä suivaantuneena soitin viime viikon tiistaina firmaan ja luettelin kaiken, mikä ei pitänyt yhtä minun mielestäni minulle puhelimessa luvatun kanssa. Lupasivat kuunnella nauhoituksen ja soittaa takaisin selvitettyään, oliko myyjä luvannut liikoja vai olinko minä ymmärtänyt väärin. Epäilivät myös, että minulle on mahdollisesti lähetetty väärä digiboksi. Loput harmini kuitattiin myyjän mahdollisilla lipsahduksilla tai minun mahdollisilla väärin ymmärtämisillä. Myönsin mahdolliset väärinkäsitykseni mutta halusin, että asia tarkistetaan. Lupasivat palata asiaan pikimmiten. Sanoivat toki, että kaupan voi purkaa 14 vrk:n sisällä mutta se vaihtoehto ei enää varsinaisesti houkutellut, sillä olin jo irtisanonut vanhan sopimuksen.

Olen nyt odotellut viikon sitä selvittävää puhelua. Miten yhden puhelun nauhoituksen etsiminen ja kuunteleminenn voi kestää viikon? Jos minä olen väärässä, niin eikö olisi ilo Soneralle soittaa ja sanoa, että kyllä se on nyt neitokainen itse, joka on väärässä. Jos taas en ole, niin otan nöyränä vastaan tiedon väärin ymmärtämisestäni ja elämä jatkuu. Käsittääkseni viralliseen reklamaatioon pitää vastata niin, että ehtisin myös kaupan purkaa. Tänään tulee kuluneeksi umpeen aika, jolloin olisin voinut irtisanoa puhelimitse tehdyn sopimuksen.” (Mari Koo, kiitos Kaisa K:lle linkistä)

1 Comment

  1. Mea jatkaa aiheesta. Palautteen antaminen Soneralle nettisivujen kautta ei nimittäin onnistukaan vaivatta: ”Ajattelin sitten nokkelasti pyytää uuden salasanan, jonka saisin käyttäjätietoihini antamaani puhelinnumeroon. Yllättäen käyttäjätiedoissani ei ole puhelinnumeroa, johon kuitenkin on soitettu ja sopimus minulle solmittu. Käyttäjätietoihin en pääse, koska minulla ei ole sitä salasanaa, koska en saa sitä, koska en ole päässyt käyttäjätietoihin puhelinnumeroa laittamaan. Jotta saisin omiin käyttäjätietoihini lisättyä puhelinnumeroni, jonka siellä pitäisi olla, koska se heidän rekisterissään on, pitäisi minun soittaa ja se maksaa 7,90. ”