Leo tilasi Saunalahdelta nettitikun, joka on nyt viipynyt matkalla pitkään (liittymä avattu 14.2., Leo on jo kerran aiemmin soitellut tikun perään): ”Tänään torstaina (5.3.) sitten soittelin ja kyselin nettitikun perään. Parinkymmenen minuutin jonotuksen jälkeen erittäin ystävällinen asiakaspalvelija totesi, että varastossa ei ole yhtään nettitikkua. Toimitukseen voi mennä 2-4 viikkoa. Eli näillä näkymin saan nettitikun 19.3.-2.4. välisenä aikana. Tällä kertaa laskussa luvattiin hyvittää ensimmäisen kuukauden maksu kokonaisuudessaan eli 39 euroa.
Voi sentään. Mikä on kuluttajan oikeus ja mahdollisuudet näissä tapauksissa?
Perustavaalaatua oleva asia ihmisten välisessä kommunikaatiossa ja yhteistyössä on se, että sovitaan mitä tehdään ja tehdään mitä sovitaan. On varsin ymmärrettävää, mikäli jonkin tuotteen saatavuus on tippunut nollaan. Siitä olisi kuitenkin ehkä hyvä ilmoittaa proaktiivisesti sen sijaan, että itse joutuu ensin pettymään kun lupausta ei ole pidetty ja sen jälkeen vielä itse tiedustelemaan asiaa.” (Mari Koo)