Alex Niemisestä suomalaisen luomun pitäisi uudistua kokonaan: ”Luomuraaka-aineet tulivat tutuiksi 2000-luvun vaihteessa, kun asuimme Lontoossa. Kasvikset olivat ehkä pienempiä, mutta myös paljon maukkaampia. Ja kauniimpia. Paluu Suomeen oli monella tavalla kylmä. Luomuinnostus ei ollut vielä alkanut. Ja kun luomukasviksia vihdoin tuli kauppoihin, olivat ne pääsääntöisesti rumia, nahistuneita ja törkeän kalliita – vain joskus hyvän makuisia. Valitettavasti tässä suhteessa juuri mikään ei ole muuttunut. [- – -]
Suomi-luomu on ylihintaista. Ja se syyllistyy markkinointinäkökulmasta tänä päivänä fataaliin virheeseen: Over-promise – underdeliver. Luomu-brändiin liittyy itseasiassa niin paljon negatiivista, että se pitäisi kuopata ja ”luonnonmukainen ravinto” pitäisi brändätä kokonaan uudestaan: Eri tuotteilla ja eri hinnoilla.” (Mari Koo)