Kemikaalicocktailin Noora hämmästelee, ettei Subway-ketju pysty ja halua antaa kuluttajille helposti tietoa lihansa alkuperästä. Yrityksen maajohtaja ohjaa kysymään asiaa Amsterdamista: ”Ydinasia on se, että yhdelläkään kuluttajalla ei ole aikaa, viitseliäisyyttä tai välttämättä kielitaitoa alkaa soitella Amsterdamiin — eikä se ole kuluttajan tehtävä. Toimittajallehan ei ole mikään ongelma lähetellä meilejä ja odotella vastauksia vaikka kuukausikaupalla, mutta kun on kyse elintarvikkeista, jotenkin kuvittelisi tiedon olevan saatavissa edes muutamien viikkojen sisään. No, katsotaan minkälaisen listan saan damista.
Subway ei varmasti ole ainoa, jonka kassahenkilökunta ei osaa sanoa, mistä käytetty liha on peräisin, mutta se ettei maajohtajan tasolla voida antaa vastausta toimittajalle kertoo, että kuvio ei ole ihan selkeä. Minulle tulee kuluttajana tunne, että jokin yksityiskohta tässä ei kestä päivänvaloa, mutta toimittajana täytyy jatkaa aiheen ronkkimista ja toivoa, että jatkossa ketju antaa helpommin vastauksia.” (Mari Koo)