Voihan vinetto! -blogissa tuskaillaan helsinkiläisen ravintola Cantina Westin tarjoilijan toimintaan, kun viinin määrä lasissa näytti vähäiseltä: ”Kysyin tarjoilijalta ystävällisesti olisiko lasia mahdollista täydentää pienellä lorauksella, koska viinin määrä näytti silmääni hieman vajavaiselta. 15 sekunnin ponnistuksen vaativan ”jaaha, vai näin on päässyt käymään, pahoitteluni, tässä olkaa hyvä” sijaan kysymykseni käynnisti 15 minuutin ja neljän näytöksen mittaisen kafkamaisen farssin.”
Blogissa kerrotaan tilanteen eteneminen näytös näytökseltä. Kokonaisuuden kruunasi laskutusjärjestelmän kaatuminen:
”Odotamme laskua puoli tuntia ennen kuin meille tullaan kertomaan koko laskutusjärjestelmän olevan kaatunut. Kun 45 minuutin kohdalla meitä istutetaan edelleen pöydässä ilman tilannetiedotusta tai ehdotusta vaihtoehtoisesta ratkaisusta, kävelen tiskin kautta ulos ja pyydän lähettämään laskun perään. Jos arvata pitää, niin yrittävät varmaankin pokkana laskuttaa täyden hinnan.” (Mari Koo, via Sivumaku)
Zepa
Ei hyvää päivää… Tää ei edes mene suviuunojen piikkiin.